Blog om mine fiskerturer

Gamborgrejen på ebo

Havørredfiskeri på Bøsøer rev ved Nyborg

Havørredfiskeri på Bøsøer rev Dejlig dag på ved Nyborg , jeg fiskede på bøsøre rev i sprit klar vand og helt havblik vand. Men det lykkes at gange et par rigtig fine fisk. Se her hvordan man binder Gamgborg rejen http://www.flyfyn.dk/gamborgrejen/

Flotte havørreder på revet

Fiskeri efter flotte havørreder på revet Tirsdag var jeg i Båring vig i et par timer, hvordan den tur gik kan du se her. Som noget nyt vil jeg prøvet at forklarer lidt om de pladser jeg fiske på og hvordan jeg griber pladsen an på I denne film er jeg køre til nordfyn hvor jeg fiske på en af …

Havørred eldorado på Nordfyn

Lars og jeg havde planlagt et tur til Nyborg efter makreller, men en kraftig vind fra sydøst gjorde fiskeriet umuligt. Så i stedet kørte jeg selv til Nordfyn mens Lars kørte hjem i seng. Det skulle vise sig at være en fantastisk godt ide, for på vej ned mod revet så jeg en fisk i overfladen. Jeg sendte fluen …

Tanglopper & svære havørreder

Tanglopper  De sidste mange kystture  jeg har været på har jeg set og mærket mange fisk, men de har været meget svære at få til at tage fluerne. En af grundene til detter er at Havørreden er på vej til deres gydepladser i de fynske vandløb. Jeg har af samme grund valgt mine fiskepladser ud fra dette faktum og besøgt …

Fantastisk morgen på Nordfyn

Jeg havde i nu en gang taget turen til Nordfyn, der er blevet fanget godt med fisk rundt om Fyn de sidste 14 dage. Men jeg har af en eller anden grund ikke rigtigt fået hul på bylden før i dag. Det started med havblik vand og en vandstand der var noget lavere ind Dmi havde lovet ved 9 tiden. …

Læs mere »

Store gedder på små fluer

Efter sidste turs erfaringer havde jeg bundet nogle mindre flash fluer til de noget selektive gedder. Jeg startede med at padle op i toppen af søen ,hvor jeg fra sidste tur viste at her var der sikkert fisk på det lave vand. Jeg placerer kajakken langs en sivkant og kaster langs kanten med de gule siv. Jeg skal ikke kaste …

Vild geddetur i nyt fiskevand (Ny pr)

kajakken var pakket alt og alt udstyr var dobbelt tjekket , jeg var monster klar til at prøve den nye sø . Jeg har fornyligt  været så heldig at få  nyt fiskevand og nu skulle den nye sø fiskes for første gang. Jeg har i denne anledning indkøbt nyt fluegrej, fluestangen jeg faldt for er en  Dig Daddy i 9 fod …

Læs mere »

Fantastisk fiskeri på lavt vand (videoklip)

Jeg havde sat Palle Lau i stævne ved vores fælles favorit plads kl. 6.00 Søndag morgen , vinden var der ikke meget af og vandet lå stille  som et spejl. Vi startede fiskeriet hvor Palle havde fået fisk i ugens løb.Palle kunne fortælle om mange fisk på pladsen de sidste gange han havde været forbi, men der var bare ingen aktivitet på …

På tur i flyderingen

Jeg havde et par timer for mig selv i torsdags , som skulle bruges i mosen efter en gedde. Jeg havde ikke det store forventeringer til fiskeriet på grund af det vare vejr de sidste par uger, men prøves skulle det. Mosen lå noget dødt hen i den varme formiddags sol og der var engen aktivitet at se på overfladen. …

Kajak vs flyderingen -video klip-

Da jeg fornyligt havde købt en flydering og pralet på arbejde om hvor fed den var , blev jeg nød til at bevise det for min kollega og fiske ven Max. Jeg var for predator sportsfising på sønderboulevard og fik en snak om hvor vi kunne prøve at søsætte den nye båd og hvor der måske var en chance for …

musikfisk på fluen

I fredags var jeg kørt til Østfyn i håbet om en havørred eller lidt hornfisk. Da hverdagen har stået på barsel og hus arbejde, har der ikke været megen tid til fiskeri den sidste måneds tid. Jeg ankom til pladsen efter en god gåtur langs de flotte raps marker og med udsigt til en fantastisk fiskedag var humøret højt. Jeg …

Med Freja i karpesøen

Mens min kone passede vores nyeste medlem af familien , brugt jeg et par timers kvalitets tid med min datter i vores lokale sø. Vi havde masse af brød med til ænderne og mens Freja bombarderede søens ænder med brød fiskede jeg med prop og brød. vi fangede hurtigt en håndfuld små skaller og et par små suder , men pludseligt …