Fantastisk fiskeri på lavt vand (videoklip)

Jeg havde sat Palle Lau i stævne ved vores fælles favorit plads kl. 6.00 Søndag morgen , vinden var der ikke meget af og vandet lå stille  som et spejl. Vi startede fiskeriet hvor Palle havde fået fisk i ugens løb.Palle kunne fortælle om mange fisk på pladsen de sidste gange han havde været forbi, men der var bare ingen aktivitet på pladsen.Så efter en lille time fiskeri kørte vi videre til næste plads, vi aftale hvordan vi ville fiske pladsen og så gik vi ned til vandet. Jeg skulle ikke bruge mange kast før jeg for det første hug og i kastet efter hugger en lille havørred min pattegris hårdt. Den lille ørred på godt 30cm lignede mest en bækørred med røde pletter og hvide aftegninger langs kroppen, vi blev hurtig enige om at den var der nok ikke andre der ville tro på og den kom den retur igen.  Palle stod for den næste fisk en flot gylden nedganger i god stand, havde indhaleret hans flue (Flammen) og på den lette klasse 5 stang var der kamp til stregen.

Palle med livlig fisk på 60cm.

Men det var nu Palle der vandt det tov trækkerig , han han kunne genudsætte en flot fisk tæt på de 60cm

Gamborg rejen (Orginale)

Så var det min tur til at mærke fisk over målet, jeg havde skiftet til Gamborg rejen og efter på kast var der en god fisk der huggede den lille flue i overfladen. Jeg skulle bruge lidt tid på at for fisken under kontrol men det lykkes til sidst og en flot blank havørred på 50 cm blev håndlandet.

Godt med flex på drengen

Få kast efter var der ballade igen, en rigtigt tung ørred have indhaleret min lille rejeflue og gik totalt amok med flere hissige udløb, fisken var ikke til at styre og jeg var godt klar over at det var en af de større fisk jeg havde på.Jeg tog det med ro og stille og roligt fik jeg mere og mere line på hjulet igen. Og til sidst kunne lig håndlande en kanon gylden tyk efterårs ørred, og selv om der var tale om en nedgænger var den virkeligt tyk og i rigtigt god stang. jeg har sjælden se så smuk en efterårs fisk som denne.

Palle optog en lille film fra genudsætningen og der er vis ikke nogen tvivl om jeg er en smugle oppe et køre. smiler